morgon & kväll



Daglig hudvårdsrutin!
Jag vet att det kan tyckas att jag och ni i min ålder är för ung för att börja med hudvård, men icke! Ni vet väl att efter 20 går det bara utför ? ;)
Men varje morgon & kväll är samma sak, 1-3 scrub, mjukgörande och sist men inte minst, dagkräm och nattkräm, ska förklara dessa strax! :)
Men varför detta är så viktigt? Jo, det ska jag förklara för dig! :)

När lager av döda hudceller, smuts och partiklar dagligen byggs upp på ditt ansikte så tappar huden snabbt sin lyster, när detta sker så behövs en cleanser (den jag använder är 3-1 så den rengör, exfolierar och fräschar upp) men en cleanser tar bort den grova ytan som bildas som får hyn att se matt ut.
Varför vi återfuktar ansiktet säger väl sig själv ? En hy som är torr tar mycket mer stryk än en mjuk och fin.

För att återkomma till Dag och Natt-krämerna:
Nu skriver jag om mina produkter, kan inte tala för andra.

Dagkrämen har solskyddsfaktor 25 för att skydda huden mot UVA och UVB strålar, den innehåller även antioxidanter som neutraliserar fria radikaler. Fria radikaler är rätt så suddigt att förklara, men för att göra det enkelt, säg att ni lämnar ett skalat äpple ett par timmar, vad händer? Jo, det blir brunt och börjar mögla. Det är de Fria radikalerna som orsakar detta. Men om du då tar en citron och sprutar på äpplet så stoppas den här processen! :) Därför innehåller den antioxidanter. I dagkrämen finns också lugnande peptider och ljusreflektorer, det här är för att minimera rynkor och fina linjer, kanske mer för någon i sina äldre dagar, men jag använder i förebyggande syfte ;)

Nattkrämen återuppbygger huden efter allt slit som den tagit under dagen, den återskapar elasticiten och innehåller botaniska extrakt. Min nattkräm kommer i en snygg glasflaska, i den ser man massa "kapslar" i dessa finns massor av antioxidanter och vitaminer.

Sådär! Nu har jag förklarat lite om varför och hur en daglig hudvårdsrutin fungerar, det som finns kvar att säga är väl att de produkter jag använder är MaryKays och de här tar inte längre tid än att borsta tänderna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar din blogg ! :)

2010-05-10 @ 11:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0